Nasze wiadomości zobacz archiwum

Darń i ziemia do sadzenia roślinności wodnej

Aktualności | 2012-05-14 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

Jak już pisałem kontynuujemu prace związane z utworzeniem tarliska na małym stawia. Dzis tj. 14.05.2012 r przywiezliśmy trzy wywrotki ziemi i darń która posłuży rybą do składania ikry. Jeśli woda na małym stawie ogrzeje się do 22 - 23 stopni będziemy stwarzać karpią warunki do złożenia ikry. Przywieziona ziemia zostanie zatopiona wraz z sadzonkami roślin wodnych na małym stawie. Wszystkie te prace mają pomóc roślinności wodnej we wzroście i rozwojowi na małym stawie. Jak zwykle prosimy o pomoc w tej sprawie. Informacje pod nr 507057209... więcej

Tarliska dla ryb - rezultaty

Aktualności | 2012-04-30 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

Ostatnie dni słonecznej pogody sprawiły, że okoń i płoć złożyły ikrę. Ikra okonia jest już zaoczkowana, a płoc ciągle się wyciera.Świetnie spełniły swą rolę gałezie iglaków które topiliśmy wcześniej. Skorzystały z nich nie tylko ryby lecz również perkozy które na małym stawie z gałęzi na zatopionym korzeniu mają swoje gniazdo a w nim jajko. Kiedy podgłądałem je na małym stawie wokół nich aż roiło sie od ryb, które mają świetną kryjówkę i miejsce do składania ikry. W zakłądce filmy jest krótki film ...... więcej

Kryjówki Dla Ryb - Jak nam poszło

Aktualności | 2012-04-16 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

14 kwietnia po raz kolejny spotkalismy się nad zbiornikiem Suków w celu kontynuacji akcji tworzenia miejsc rozrodu i kryjówek dla ryb. Dzięki uprzejmości Nadleśnictwa pozyskaliśmy gałezie jodły które w wybranych miejscach na płytkiej wodzie zostały zatopione, tworząc ciekawe siedlisko i kryjówkę dla małych ryb. Mamy nadzieję, że choć w pewnym stopniu przyczyni sie to do zwiększenia liczebności białej ryby w naszym zbiorniku. Ze smutkiem informuje, że działania prowadzone przez nas spotkały sie z minimalnym zaangażowaniem ze strony wędkarzy. ...... więcej

Tworzymy Kryjówki dla Ryb - ciąg dalszy

Aktualności | 2012-03-11 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

W sobotę 10 marca już po raz drugi w tym roku, spotkaliśmy się aby kontynuować akcje tworzenia krześlisk i kryjówek dla ryb. W pierwszej fazie naszych działań na lód trafiło około 25 szt. okazałych korzeni, których kilka już wpadło pod lód. Tym razem przywieźliśmy gałęzie sosny i betonowe bloczki do ich obciążenia. Część gałęzi przymocowana została do korzeni a reszta posłużyła do utworzenia nowych kryjówek. Mamy nadzieję, że te które znajdą się płycej, posłużą już w tym roku na krześliska dla okonia i płoci a ...... więcej

W TROSCE O NASZ ZBIORNIK

Aktualności | 2012-03-02 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

Oto koledzy jak młody narybek kontroluje teren naszego zbiornika. Godna pozazdroszczenia postawa. Pilnujmy go wszyscy.... więcej

TWORZENIE KRYJÓWEK DLA RYB

Aktualności | 2012-03-01 | Publikujący: Koło PZW-ŚKSM Kielce

Korzystając z wyjątkowo grubej w tym roku pokrywy lodowej i dostępnych korzeni stworzyliśmy na małym stawie kilkanaście kryjówek dla ryb, co stanowic będzie początek zaplanowanych na ten sezon prac mających ułatwic zarówno lepsze tarło dla ryb jak i schronienie dla narybku. Ponad dwadzieścia ważących blisko tonę korzeniznajdzie sie po stopieniu lodu na dnie małego stawu. Korzystając z okazji składam serdeczne podziękowania wszystkim tym których pomoc i pomysłowośc była niezbedna w ich dostarczeniu na miejsce. O kolejnych etapach działań bedziemy i ...... więcej